WEKO3
アイテム
文字のイメージ化による二重課題がプライミング効果に及ぼす影響
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/161
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/161452e7789-145d-4f4f-bf21-695776815dec
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-12-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 文字のイメージ化による二重課題がプライミング効果に及ぼす影響 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Effects of Imaging Letters as a Dual Task on the Amount of Priming | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プライミング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 二重課題 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | イメージ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | priming | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | dual task | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | image | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 研究ノート | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Research Note | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | モジ ノ イメージカ ニヨル ニジュウ カダイ ガ プライミング コウカ ニ オヨボス エイキョウ | |||||
著者名(日) |
遠藤, 正雄
× 遠藤, 正雄 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 近畿福祉大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kinki Welfare University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this paper was to examine the effects of image on performance during theword fragment completion test, by manipulating the dual task type. In the study phase, Ipresented 36 participants with lists of words, follwed by word fragment completion test.One group of participants was told only to read lists of words (reading condition), a secondgroup was told to preform the dual task which required them to image the figure of letters(letter-imaging condition), and a third group was told to do the dual task in which they mustproduce words (word-producing condition). As result, the priming effect was lower in theletter-imaging condition than in the reading condition, and the world-producing condition.This result showed that imaging the figure of letters during the initial study period significantlyreducaed their performance on the implicit test. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11887920 | |||||
書誌情報 |
近畿福祉大学紀要 巻 7, 号 2, p. 181-185, 発行日 2006-12-15 |