WEKO3
アイテム
現職幼稚園教諭の環境問題および自然に対する関心と実践の実態に関する調査研究
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/111
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/111b61487dd-21f7-44b2-8b6c-eda3a31790d9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2002-12-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 現職幼稚園教諭の環境問題および自然に対する関心と実践の実態に関する調査研究 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Survey of Personal Interests and Attitudes for Nature and Environmental Issues of Kindergarten Teachers | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 環境教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 環境問題 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自然 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幼稚園教諭 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | environmental education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | environmental issues | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | nature | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | kindergarten teachers | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 原著 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Original Paper | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | ゲンショク ヨウチエン キョウユ ノ カンキョウ モンダイ オヨビ シゼン ニタイスル カンシン ト ジッセン ノ ジッタイ ニカンスル チョウサ ケンキュウ | |||||
著者名(日) |
井上, 美智子
× 井上, 美智子 |
|||||
著者名よみ |
イノウエ, ミチコ
× イノウエ, ミチコ |
|||||
著者名(英) |
Inoue, Michiko
× Inoue, Michiko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 近畿福祉大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kinki Welfare University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | A survey of kindergarten teachers researched in Hyogo Prefecture, Japan, in 1997 revealed that (1) the kindergarten teachers highly concerned both nature and environmental issues, whereas (2) their interests did not reflect in their attitudes. From these results, they seemed insffisient to practice enviromental education in the kindergarten class activities. However, compared with the results of the junior college students majoring in early childhood education [Inoue & Tajiri (1999)], the present survey showd more concern and more positive attitudes. This difference may be due to self-awareness and reponsibility of the kindergarten teachers. Threrefore, if the recurrent teacher education programs contained the basics of environmental education at early chilhood level, it is meaningful to motivate the teachers to practice environmental education in the kindergarten class activities. For this, the opportunities for the recurrent education should be assured to the teachers. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11887920 | |||||
書誌情報 |
近畿福祉大学紀要 巻 3, p. 1-8, 発行日 2002-12-15 |