WEKO3
アイテム
書道における白と黒の共鳴
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/178
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/1786efe4717-b9b1-45f0-a73a-658e7bfee6be
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-12-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 書道における白と黒の共鳴 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Synergy of Positive and Negative Space in Japanese Callgraphy | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本の書 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 白と黒の共鳴 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 良寛 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese calligraphy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | synergy of positive and negative space | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ryoukan | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 総説 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Review | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | ショドウ ニ オケル シロ ト クロ ノ キョウメイ | |||||
著者名(日) |
中島, 友子
× 中島, 友子 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 近畿福祉大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kinki Welfare University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Japanese calligraphy is an art that can transcend its simplicity and restriction to createbeautiful masterpieces. It relates to literature, drawing, and music. Though the beauty liesin such things as the arrangement, brush strokes, and the color of the sumi(ink), the synergyof positive and negative space is the most important. When a work has negative space whichcan express strength, insistence, profundity, refreshingness, enrichment, and warmth, itbecomes a masterpiece. The synergy of positive and negative space is illustrated by the works of such writers asRyoukan and Hakuin. As calligraphy reflects a writer's whole being, the synergy cannot becreated only through training and skill. It is created by the writer's spirit of life. The concept of negative space and ma in Japanese calligraphy, an inherent characteristicof Japanese culture, can be seen in many aspects of the culture: houses, gardens, silence, andyoin (a reverberation in the sense of an overtone; resonance) . | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11887920 | |||||
書誌情報 |
近畿福祉大学紀要 巻 8, 号 2, p. 113-120, 発行日 2007-12-15 |