WEKO3
アイテム
文字のイメージ化による二重課題が自由再生に及ぼす影響
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/173
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/173c1c67abe-609d-4aa2-be09-2fb5fba8b77f
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2007-06-01 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 文字のイメージ化による二重課題が自由再生に及ぼす影響 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | Effects of Imaging Letters as a Dual Task on the rate of the Free Recall Test | |||||
| 言語 | en | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 自由再生 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 二重課題 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | イメージ | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | free recall | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | dual task | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | image | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| ページ属性 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | P(論文) | |||||
| 記事種別(日) | ||||||
| 値 | 研究ノート | |||||
| 記事種別(英) | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 値 | Research Note | |||||
| 論文名よみ | ||||||
| その他のタイトル | モジ ノ イメージカ ニヨル ニジュウ カダイ ガ ジユウ サイセイ ニ オヨボス エイキョウ | |||||
| 著者名(日) |
遠藤, 正雄
× 遠藤, 正雄 |
|||||
| 著者所属(日) | ||||||
| 値 | 近畿福祉大学 | |||||
| 著者所属(英) | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 値 | Kinki Welfare University | |||||
| 抄録(英) | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | The purpose of this paper was to examine the effects of image on performance during thefree recall test, by manipulating the dual task type. In the study phase, I presented 36partipants with lists of words, followed by a world fragment completion test. One group ofparticipants was told only to read lists of words (reading condition), a second group was toldto perform dual task which required them to image the figure of letters (letter-imagingcondition), and a third group was told to do the dual task in which they must produce words(word-producing condition). As result, the rate of the free recall was lower in the letter-imaging condition and in the word-producing condition than in the reading condition. Theletter-imaging condition and the word-producing condition made no difference. This resultshowed that the effect of imaging the figure of letters in Endo (2007) is due to the perceptualprocessing. | |||||
| 雑誌書誌ID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA11887920 | |||||
| 書誌情報 |
近畿福祉大学紀要 巻 8, 号 1, p. 81-85, 発行日 2007-06-01 |
|||||