WEKO3
アイテム
児童自立支援施設での義務教育導入の考察
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/163
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/1635c8abbc4-1f7d-4790-94b9-fd883a042a98
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-12-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 児童自立支援施設での義務教育導入の考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Discussion of the Introduction of Compulsory Education at Homes for the Aid of Juvenile Self-support and Relianse | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幼児期の関係性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 問題行動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 義務教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 準ずる教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 子どもの人権 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | relationship at early childhood | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | problematic behavior | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | compulsory education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | education based only loosely on compulsory education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | children's human rights | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 研究ノート | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Research Note | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | ジドウ ジリツ シエン シセツ デノ ギム キョウイク ドウニュウ ノ コウサツ | |||||
著者名(日) |
打田, 信彦
× 打田, 信彦 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 近畿福祉大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kinki Welfare University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Homes for the Aid of Juvenile Self-Support and Reliance have experienced a long historythrough changes of laws, from the issue of the Reformatory Schools Act in 1900 to theJuvenile Training and Education Law and to the Child Welfare Law. When we are born, we cannot live by ourselves but need to be taken care of by parents(care roviders). If the relationship between the parents (care providers) and their child inearly childhood is not appropriate, emotional problems will appear during puberty. Reformatoryschools and Homes for Training and Education of Juvenile Delinquents were establishedfor the children who express such emotional problems in the form of problematic behaviors.Naotaro Kojima, the former principal of Shiga Prefectural Tankai Gakuen, hammered out hisphilosophy of children : The target of juvenile training and education is the children whorequire training and protection; and children who require training and protection are all justchildren. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11887920 | |||||
書誌情報 |
近畿福祉大学紀要 巻 7, 号 2, p. 193-198, 発行日 2006-12-15 |