WEKO3
アイテム
ニーズをめぐるジレンマが無い状態に関する一考察 : -ケアマネジメント活動における問題を出発点として-
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/159
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/159e139d33b-c401-4cc1-a67b-8e9f8901699d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-12-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ニーズをめぐるジレンマが無い状態に関する一考察 : -ケアマネジメント活動における問題を出発点として- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study of the Situation without the Dilemma about Needs : The Problem of Care Management as a Starting Point | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ケアマネジャー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 合意 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 信念 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | マイケル・E・ブラットマン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ユンゲン・ハーバーマス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | care manager | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | mutual agreement | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | belief | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Michael E. Bratman | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Jurgen Habermas | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 研究ノート | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Research Note | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | ニーズ オ メグル ジレンマ ガ ナイ ジョウタイ ニ カンスル イチコウサツ ケア マネジメント カツドウ ニオケル モンダイ オ シュッパツテン トシテ | |||||
著者名(日) |
梅谷, 進康
× 梅谷, 進康 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 近畿福祉大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kinki Welfare University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to clarify the situation without "the dilemma about needs"that was presented by a care management researcher. The main method of this study usestwo theories as tools. The two are Jurgen Habermas'theory and Michael E.Bratman's theory.The result of this study defines the situation's elements. The elements are that the client andthe care manager mutually agree on three requirements - the propriety, the sincerity and thetruth by the communicative action that are invoking from J. Habermans'theory - at two stages- the needs and the belief that are invoking from M.E.Bratman's theory. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11887920 | |||||
書誌情報 |
近畿福祉大学紀要 巻 7, 号 2, p. 169-174, 発行日 2006-12-15 |