15
ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術電子資料
  2. 紀要
  3. 近畿福祉大学紀要
  4. 6
  5. 2

意味分析(SD)法による新入生の自己イメージ

https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/137
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/137
4965855f-71ae-4892-a748-0f128675f28a
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004728841.pdf KJ00004728841.pdf (74.4 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2005-12-15
タイトル
タイトル 意味分析(SD)法による新入生の自己イメージ
タイトル
タイトル Freshmen's Self-Images Manifested by Semantic-Differential Method
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己イメージ
キーワード
主題Scheme Other
主題 意味分析法
キーワード
主題Scheme Other
主題 新入生
キーワード
主題Scheme Other
主題 パーソナリティ
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会的態度
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-image
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SD-method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 freshman
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 personality
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social attitude
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 原著
記事種別(英)
言語 en
値 Original Paper
論文名よみ
その他のタイトル イミ ブンセキ SD ホウ ニヨル シンニュウセイ ノ ジコ イメージ
著者名(日) 原, 一雄

× 原, 一雄

WEKO 615

原, 一雄

Search repository
著者名よみ ハラ, カズオ

× ハラ, カズオ

WEKO 616

ハラ, カズオ

Search repository
著者名(英) Hara, Kazuo

× Hara, Kazuo

WEKO 617

en Hara, Kazuo

Search repository
著者所属(日)
値 近畿福祉大学
著者所属(英)
言語 en
値 Kinki Welfare University
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 A survey study was conducted to explore the characteristics of students' self-imagesmanifested by SD-method. A questionnaire cosisted of 4 sets of 16 SD scales was administered to 95 freshmen in"Personality" course. In each set, 4 pairs of 7-point SD scales for "activity", 4 pairs for"potency", and 8 pairs for "evaluation" were randomly arranged under the blanket for astimulus word. Four stimulus words employed in this study were "college studnt", "freshmanof Kinki Welfare University", "I", and "idea self" respectively in this order. While there were very little differences among the means for those stimulus words except"I" in "activity", a consistent orderliness was found in both "potency" and "evaluation"dimensions and in those 4 sub-divisions of the latter, i. e. emotional, sensory, moral, andsocial evaluations. The means of "ideal self" were the highest in all of the above, followedby those of "college student" next, and those means of "I" and "student if KWU" weremuch lower, locating at either around or slightly below the neutral points of the scales. From these results, it was suggested that, although the present subjects had strongmotives toward their own self-realization, it might be necessary to take more realisticapproaches for their goals as well as that a positive university-wide guidance program wouldassist them to develop much sounder social attitudes and matured personalities.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11887920
書誌情報 近畿福祉大学紀要

巻 6, 号 2, p. 79-84, 発行日 2005-12-15
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:03:29.947600
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3