WEKO3
アイテム
保育者養成系短期大学の一般教育科目における環境教育の実施実態
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/136
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/13605297fed-f7bd-405e-b977-b93773e5d744
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2005-12-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 保育者養成系短期大学の一般教育科目における環境教育の実施実態 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Environmental Education in Liberal Arts Classes at University Level : - Training Courses for Early Childhood Educators in Junior Colleges - | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育環境 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 短期大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 一般教育科目 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育者養成課程 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | environmental education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | junior colleges | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | liberal arts subjects | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | training courses for early childhood educators | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 原著 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Original Paper | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | ホイクシャ ヨウセイケイ タンキ ダイガク ノ イッパン キョウイク カモク ニオケル カンキョウ キョウイク ノ ジッシ ジッタイ | |||||
著者名(日) |
井上, 美智子
× 井上, 美智子 |
|||||
著者名よみ |
イノウエ, ミチコ
× イノウエ, ミチコ |
|||||
著者名(英) |
Inoue, Michiko
× Inoue, Michiko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 近畿福祉大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kinki Welfare University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Abstract : Inoue (2005) proposed the following aspects with regard to environmental educationin liberal arts classes at university level : (1) an in-depth knowledge of specific environmentalissues is more effective in achieving the educational goals than superficial knowledge onbroad issues ; (2) practical devices are necessary to make students aware of the fact thatenvironmental issues concern all persons, including them, and (3) the goals of environmentaleducation and the methods employed to achieve them are important regardless of the subjecttitle. The abovementioned proposals should also be applied to the liberal arts subjects includedin training courses for early childhood educators in junior colleges, because libral artssubjects offer students the singular opportunity to study the environment as part of theircourse. The analysis of syllabi gathered from 149 junior colleges offering training courses forearly childhood educators revealed that the syllabi of only a few subjects corresponded to thepoints mentioned above. Environmental education for students enrolled in training courses for early childhood educators is important because, in the future, they will need to impartenvironmental education to the young children that they teach. Therefore, teachers of liberalarts subjects should improve the content and methods of their courses from the viewpoint ofenvironmental education. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11887920 | |||||
書誌情報 |
近畿福祉大学紀要 巻 6, 号 2, p. 73-78, 発行日 2005-12-15 |