15
ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術電子資料
  2. 紀要
  3. 近畿福祉大学紀要
  4. 6
  5. 1

大学の一般教育科目における環境教育実践の課題

https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/130
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/130
e3a58d33-63af-4efa-8a4d-3c7bc2844b5e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004728832.pdf KJ00004728832.pdf (404.5 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2005-06-15
タイトル
タイトル 大学の一般教育科目における環境教育実践の課題
タイトル
タイトル Practices of Environmental Education in Liberal Arts Courses at University Level
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 環境教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 一般教育科目
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 environmental education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 university
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 liberal arts
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 原著
記事種別(英)
言語 en
値 Original Paper
論文名よみ
その他のタイトル ダイガク ノ イッパン キョイク カモク ニオケル カンキョウ キョウイク ジッセン ノカダイ
著者名(日) 井上, 美智子

× 井上, 美智子

WEKO 579

井上, 美智子

Search repository
著者名よみ イノウエ, ミチコ

× イノウエ, ミチコ

WEKO 580

イノウエ, ミチコ

Search repository
著者名(英) Inoue, Michiko

× Inoue, Michiko

WEKO 581

en Inoue, Michiko

Search repository
著者所属(日)
値 近畿福祉大学
著者所属(英)
言語 en
値 Kinki Welfare University
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Abstract : Environmental education at university level is important because the developmental features ofuniversity students are suitable for critical learning and for creating an awareness of their roles in resolvingenvironmental issues. Therefore, in Japan, environmental education has been included in the curricula ofmany universities since the late 20th century. However, most of these universities include environmentaleducation among the elective subjects of liberal arts, and for most students with the exception of those whomajor in environmental studies these subjects may be their only opportunity to learn about theenvironment. Educators who plan to include environmental education in their liberal arts classes shouldimplement strategies that maximize the effects of learning under limited conditions. I have practicedenvironmental education in my biology classes that were taught as a part of the liberal arts course. Further,I have evaluated the changes in students over a period of three years. Based on the results, the followingthree proposals are presented : (1) an in-depth knowledge of specific environmental issues is moreeffective in achieving the educational goals than superficial knowledge on broad issues ; (2) practicaldevices are necessary to make students aware of the fact that environmental issues concern all persons,including them, and (3) the goals of environmental education and the methods employed to achieve themare important regardless of the subject title.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11887920
書誌情報 近畿福祉大学紀要

巻 6, 号 1, p. 1-10, 発行日 2005-06-15
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:03:37.155077
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3