WEKO3
アイテム
大学における一般教育科目「生物学」はどうあるべきか
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/101
https://kinwu.repo.nii.ac.jp/records/1016e0b9e4b-50a7-4f38-83aa-7b4a5e9aa902
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2000-12-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学における一般教育科目「生物学」はどうあるべきか | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | On the Conceptional Status of Biological Science for Providing General Intellectual Capacities in Liberal Arts | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教養 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 一般教育科目 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生物学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 方法と内容 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intellectual capacities | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | liberal arts | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | biological science | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | methodology and contents | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 提言 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Proposal | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | ダイガク ニオケル イッパン キョウイク カモク セイブツガク ワ ドウ アル ベキカ | |||||
著者名(日) |
井上,美智子/沖垣,達
× 井上,美智子/沖垣,達 |
|||||
著者名よみ |
イノウエ, ミチコ
× イノウエ, ミチコ× オキガキ, トオル |
|||||
著者名(英) |
Inoue, Michiko
× Inoue, Michiko× Okigaki, Tohru |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 近畿福祉大学 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 近畿福祉大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kinki Welfare University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kinki Welfare University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Since the beginning of 20th century,universities and colleges in Japan like occidentalcounterparts have traditionally been requiring the so-called general education courses (liberalarts) for undergraduate studedents. The reason is simple to enlighten the professional-to-bestudents with general intellectual capacities. In recent years, however, general education hassomehow been underestimated at if it is minor and less significant. Biology as well as physics andchemistry in the field of natural science has been recognized in this way, thus the students showlittle interests, and even teachers lack eagerness and corage toward teaching the courses. Inthis paper, the authors, with different backgrounds and expertises within biology have intimatelydiscussed and analyzed the recent situation and reached criticism with our mutualrecommendations for biological science in liberal arts at university level. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11887920 | |||||
書誌情報 |
近畿福祉大学紀要 巻 1, p. 54-61, 発行日 2000-12-12 |